Afgelopen jaar zijn wij van fysiotherapie Plato begonnen met het beweegprogramma gericht op Heup- en Knieartrose. Helaas is dit vanwege de corona maatregelen en de daarbij horende sluiting van de sportscholen op een lager pitje komen staan. Het is echter gewoon mogelijk om te komen trainen onder begeleiding van een fysiotherapeut, indien dit nodig is voor uw klachten/aandoening (uiteraard wordt er rekening gehouden met de coronamaatregelen).

Daarom is het vanaf nu weer mogelijk om een afspraak om te komen trainen indien u mee wilt doen aan het beweegprogramma gericht op Heup- en Knieartrose.

Informatie over het beweegprogramma
Als gevolg van een inactieve leefstijl kampt een groeiend aantal mensen in de huidige maatschappij met welvaartsziekten en chronische ziekten. Met een prevalentie van 657.000 staat artrose in de top tien van meest voorkomende chronische aandoeningen van Nederland. Artrose is de meest voorkomende gewrichtsaandoening. De belangrijkste klachten bij artrose zijn:
– Pijn (tijdens het belasten en tijdens het starten van een beweging).
– Ochtend stijfheid.
– Afname van de beweeglijkheid.
– Afname van de stabiliteit en deformatie van het gewricht.

In de volksmond wordt artrose vaak slijtage genoemd, wat doet vermoeden dat verder bewegen de klachten erger zal maken. Echter is wetenschappelijk aangetoond dat beweging juist de klachten doet verminderen. Daarom biedt Fysiotherapie Plato een beweegprogramma aan voor heup- en knie artrose. Op basis van een wetenschappelijk onderbouwd beweegprogramma wordt u in kleine groepen (2 tot 4 personen) intensief begeleid, om u op deze manier te ondersteunen bij het verminderen van uw klachten. Heeft u verdere vragen over het beweegprogramma? Neem dan gerust contact op met fysiotherapie Plato.